fredag den 27. maj 2011

Må jeg træne på penicillin ?



At være ude i naturen er fantastisk og jeg bliver igen og igen overrasket over alle de smukke steder i Danmark. Er endda så heldig at få lov at se dem når solen står op, går ned og selv i mørke er der store oplevelser med alle øjnene der kigger og helt andre lyde. Det næste store plus er det gøres rigtig gode venners selskab.

Desværre var der et minus på Møn. Fandt dagen efter flere skovflåter på kroppen. Fik dem godt nok fjernet men måtte 6 dage efter til vagtlæge og er nu på 7. dag i behandling mod borrelia infektion.. hmm..
Fik læst så meget om det efterfølgende, at næsten jeg havde alle symptomer på at være døende af borrelia. Heldigvis kan jeg så fortælle at jeg har det fint. Søgte på nettet efter videnskabelige artikler om man/ jeg måtte træne på penicillin og borrelia ! Ingen søge resultater, sjovt nok kommer der næsten kun resultater med alkohol og penicillin (tankevækkende) Hvad gør en kvinde så som skal løbe extrem marathon på 7. dagen ?? Ja ringede til den mest kompetente mand jeg kunne komme i tanke om ! Medicinsk overlæge på Svendborg sygehus - Lars er også selv inkaneret løber. Han var også overrasket over hvor lidt forskning der var på det område. Men fik efter en samtale om hvordan min tilstand var lov til at løbe på 7. dagen. Overordnet kan siges: ingen neurologiske udfald (selvfølgelig), rødmen og hævelsen skal være væk og på 7. dagen med penicillin skulle man som hovedregel være klar. Lidt godt kom der da også ud af at læse om det - nemlig at skovflåten mest er til sort, så næste gang bliver skoven betrådt i hvide compression sokker. Så ses derude i hvide sokker så længe de holder sig hvide...

Har du andre erfaringer eller ved noget andet så skriv endelig ! Må jo være interssant for andre end mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar